Przerazilam sie troche podczas czytania rodzialu 3 powyzszej ksiazki, dotyczacacego wytycznych zywieniowych i przyrostu wagi dla mam w ciazy z wiecej niz jednym dzieckiem.

Ksiazka brzmi dosyc mocno i zaznacza, ze kazda mama koniecznie musi przytyc, conajmniej 35 kg w ciazy z blizniakami, w tym polowe z tego w pierwszej polowie ciazy. Ma to ogromny wplyw na wage, rozwoj i wielkosc dzieci przy porodzie. Akceptuje ten punkt widzenia autorow, ze wzrost wagi do 24 tygodnia jest najwazniejszy i ze blizniaki moga wazyc nawet o 1 kg. wiecej przy prodzie. Jednak nie podoba mi sie zarzut ze jezeli nie przytyjesz i cos pojdzie nie tak to twoja wina. W wielu przypadkach waga to nie wszystko.

35 kg. - to jest to naprawde przerazajaca liczba, szczegolnie, ze zostalo mi juz tylko troche ponad 3 miesiace. Nie moge pojac, jak uda mi sie przytyc wiecej nie plowe mojej wagi calego ciala. Do tej pory przytylam okolo 10 kg. i jestem z tej wagi zadowolona. Jem jak noworodek, czyli co 2-3 godziny (chociaz tylko male posilki i przekaski). Nie pozwalam sobie chodzic glodna. W pracy na przyklad odmawiam spotkan ustalonych na czas mojego lunchu, tlumaczac szefom, ze ja najpierw musze jesc. Przywiazuje uwage do tego co jem, sprawdzam ile jem protein, ile zelaza i innych mineralow, staram sie nie przesadzac z weglowodanami. W tym tygodniu mielismy sonogram i oba maluchy byly perfecyjnych rozmiarow. (Musze napisac wiecej o tej wizycie bo zabralismy ze soba Adasia).

Od tej pory, jak bede zalaczac zdjecia, to prosze sie nie krepowac komentowac jak ladnie tyje, dla mnie to komplement! :)

Komentarze

  1. Hej Olu! Waga to nie wszystko, zdecydowanie wazniejsze od "duzego" dziecka, jast dziecko rozwiniete odpowiednio, czyli pozniej urodzone. Zarowno moja kuzynka (przytyla 14 kg), jak i bratowa (przytyla 18) urodzily blizniaki 3 tyg. przed czasem, co wlasciwie bylo mozliwe dzieki temu, ze dzieci nie byly "duze" i sie nadal miescily w brzuchu:) Wielka mama i wielkie dziecko, to problem cukrzycy ciazowej. Rob, co Ci instykt podpowiada i wyrzuc ksiazki wmawiajace wine, jak i sugerujace, ze cos moze pojsc nie tak...Buziaki, Ula

    OdpowiedzUsuń
  2. Ula, ja cukrzyce ciazowa mialam z Adasiem (pomimo minimalnej wagi) i niestety na 99% bede miala znowu :( Dlatego wlasnie juz wprowadzilam diete ktora mialam z Adasiem, zero cukrow, dokladne wyliczanie weglowodanow itd.

    Na pewno nie bede sie opychac zeby przytyc na sile. Powtarzam tylko za autorami, ktorzy przytoczyli badania naukowe, ze kobiety z malym przyrostem wagi maja wieksze prawdopodobienstwo urodzenia dzieci miesiace przed czasem.

    Pozdrawiam, Ola

    OdpowiedzUsuń
  3. Ola, bzdury z waga, wiesz sama przeciez! Moja szwagierka dobila do 30kg w ciazy blixniaczej, dzieciaczki po 2 kg się urodziły, ona potem rok walczyla, zeby sie pozbyc "nalecialosci"!

    OdpowiedzUsuń
  4. a, no i mimo przyrostu 30kg urodziła miesiąc wcześniej. Ola, Ty drobna jesteś przecież i 30kg to chyba ponad 50% Twojej wagi wyjsciowej - takiego przyrostu chyba nikt nie zaleca.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty