Best Books of 2014

Na rozpoczecie nowego roku, chcialam sie tez podzielic najlepszymi ksiazkami, ktore przeczytalam w 2014.
Czytam caly czas, ale od paru lat koncentruje sie na ksiazkach dokumentalnych, biografiach, poradnikach itd. Troche szkoda mi czasu na fikcje, ale jak znajde cos dobrego to doceniam.

:

1. Wild by Sheryl Strayed
Piekna, piekna ksiazka. Zrobilam o niej cale przemowienie na moim kursie public speaking.
W jednym zdaniu, dziewczyna idzie sama przez 1,500 km po szlaku Pacific Crest Train od Kalifornii az do stanu Waszyngton na polnocy.
Wow, ale jak to jest napisane!
To dzieki tej ksiazce zaczelo mnie ciagnac, zeby spedzac wiecej czasu w naturze.
Wychodzi wlasnie film na podstawie tez ksiazki, jest nawet nominowany do Oskara, ale nie wyobrazam sobie, jak mozna bylo z tego zrobic film.
Polecam - 5 gwiadek!

:

2. The Success Principles by Jack Canfield
Typowa ksiazka - poradnik  z typu self-help, jednak autor ma autorytet i napisal ksiazke uniwersalna, nie tylko jego porady ale ogolnie wyprobowane przez ludzi sukcesu.
Czytam wlasnie drugi raz. Pierwszy raz przeczytalam dla ciekawosci. Teraz czytam i wprowadzam w zycie to co on proponuje. To troche zwiazane z moim Nowo Rocznym postanowieniem z poprzedniego posta zeby podniesc dochody w tym roku.
Polecam ja tutaj nie ze wzgledu na jakies walory artystczno-pisarskie, ale warto.
Otwiera oczy.

 :
3. A House in the Sky by Amanda Lindhout
Wow, just wow!
Chociaz ta historia jest prawdziwa i dramatyczna (Amanda zostala porwana w  Somalii i trzymana dla okupu przez 1.5 roku), to tutaj wlasnie znajdziemy swietnie napisana ksiazke - memoir.
Nie moglam sie oderwac, relacjonowalam Dimo na bierzaco co sie dzieje, nie spalam do 3 rano zeby skonczyc.
Po zakonczeniu jej historia trzymala mnie za serce przez pare dni. Przeszuklam wszystko na internecie o autorce. I nadal jestem pelna podziwu.
Ale to nie tylko historia-dramat, tylko jezyk - wszystko pieknie, pieknie napisane.
Ktos tu ma talent. Nie wiem czy Amanda czy jej wspol-autorka, ale tak czy inaczej
5 gwiadek.
Ps. Mamo, to wlasnie ta ksiazke Ci polecalam do czytania.
:
 4. The Everything Store of Amazon by Brad Stone
Jest to ksiazka o poczatkach sklepu Amazon i jego zalozyciela Jeff'a Bezos.
Bardzo lubie ksiazki o tym jak wielkie korporacje, szczegolnie te z branzy tech zaczynaly, o tym jak byly w powijakach.
Czytalam juz o Apple, Google, Virgin, Whole Foods i Amazon.
Jest to dla mnie bardzo ciekawe i wartosciowe, lubie analizowac jak zalozyciele mysleli, jakie mieli plany, jakie przeszkody, porazki (wszyscy je mieli!) i jak je obeszli. Jakie sukcesy.
Bardzo mnie to motywuje do mojej pracy i czuje, ze ucze sie tez pewnych wartosciowych lekcji biznesowych.
Dla tych co lubia takie pozycje - bardzo ciekawie poczytac.
 :
5. The Goldfinch by Donna Tartt
I w koncu tutaj ksiazka fabularna.
Mimo, ze na koncu tej listy to byla to moja ulubiona ksiazka (fiction) tego roku.
Dostalam od brata i bratowej na poprzednie swieta i z wielka przyjemnoscia przeczytalam.

Nie da sie opowiedziec o czym jest tak ksiazka.
Ale bite 700+ stron wciaga jak smietanka.
Wlasnie widze, ze ksiazka wygrala nagrode Pulitzera. Nie dziwie sie.
I w pelni zgadzam sie z ta opinia:
"The Goldfinch is a rarity that comes along perhaps half a dozen times per decade, a smartly written literary novel that connects with the heart as well as the mind."

Happy Reading in 2015!

Komentarze

  1. Mam pytanie, czy te książki są dostepne w języku polskim? dziekuje i pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie wiem, ale mozna poszukac po autorze w polskich ksiegarniach internetowych i pewnie niektore sie znajda. Pozdrawiam!

      Usuń
    2. Szukałam i niestety nie znalazłam....

      Usuń
    3. http://lubimyczytac.pl/ksiazka/244777/szczygiel

      Usuń
  2. Czytalam Wild - jak dla mnie interesujaca, ale moze jestem bardziej krytyczna jesli chodzi o ksiazki bo jak dla mnie ledwo 4 gwiazdki:) Film byl tylko ok - nie przedstawia dokladnie calej historii a to jest wazne w tym wypadku.
    Przebrnelam tez przez Goldfinch i zgadzam sie ze to jest dobra literatura ale jak dla mnie zbyt meczaca - te niekonczace sie dygresje i odplywanie od tematu, metafory doslownie homeryckie:) i detalicznosc wszystkich opisow doprowadzaly mnie do szalu:(
    Ale polecam ci Still Alice by Lisa Genova - strasznie przezylam ta ksiazke, pewnie dlatego, ze moja babcia cierpi na demencje:( Narratorka jest chora na Alzheimera profesorka Harvardu i po prostu zrozumialam co przechodzi od paru lat moja babcia:((( Filmu nie polecam, nawet wspaniala Julianne Moore nie zagra czegos czego nie ma w scenariuszu:(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzieki za polecenie tej pozycji, faktycznie ma swietne reviews and juz mam ja na moim kindle :) buziaki

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty