Wstyd!

Nie pisze tutaj o powaznych sprawach, newsach swiatowych czy polityce.
Jest to blog o naszych dzieciach, wycieczkach i dniu powszednim.
Dzisiaj zrobie jednak wyjatek.
:
Od paru miesiecy zaczelam znowu regularnie czytac polskie gazety-online. 
(Mialam pare lat przerwy).
Czytam Wyborcza, Polityke, Newsweeka itd.
Czytam tez komentarze ludzi pod artykulami. 
:
I nie wierze wlasnym oczom, jest mi wstyd i rownoczesnie szlag mnie trafia.
Jak to mozliwe, ze jest taki rasizm, hejt, hamstwo i znieczulica na uchodzcow z Syrii.
Czemu ludzie jawnie moga mowic, ze dobrze ze pogineli, utoneli bo przynajmniej do nas nie dojda.
A inni im jeszcze przyklaskuja.
Jest pare glosow obrony dla uchodzcow, ale zostaja "zjedzeni"
:
Niech tylko Polsce nie przyjdzie nigdy byc w takiej sytuacji!
A Putinowi jak to konca odpali to kto wie, czy jeszcze nie bedzie polskich uchodzcow do Niemiec.
Zeby nikomu z hejterow nie przyszlo wtedy spac przez tydzien na dwocu kolejowym na granicy.
I zeby sie nie potopili na nielegalnych lodkach do UK. 
Wtedy to wszyscy beda buczec, jak to Europa powinna przyjmowac uchodzcow.
:
Czy ktos byl kiedys w Syrii?
Syria jeszcze pare lat temu byla normalnym, spokojnym krajem na bliskim wschodzie.
Ludzie tacy jak MY - Europejczycy.
To nie sa Talibowie.
A nawet jezeli sa "inni", mowienie, ze przyjmniemy tylko takich jak my, jest naprawde mowieniem, ze ci "inni" sa mniej warci.
:
I w ogole co to za bzdury, ze idzie islamizm, ze zniszcza Europe.
Najbardziej boja sie buraki, ktore czytaja rasistowskie historyjki o gwaltach i rabunkach 
(nie zaprzeczam im, bo wszedzie zdarzaja sie elementy kryminalne).
Ale na pewno Ci, ktorzy wlasciwie znaja muzelmanow, nie maja nic zlego do powiedzenia.
Ja nie mam.
:
Moja tesciowa, ktara mieszka w Sofii/Bulagrii, ma uchodzcow z Syrii przez ulice.
Bulgaria umiescila ich pare setek w starej szkole na przeciwko jej pracy.
Tesciowa powiedziala tyle: 
"Normalni ludzie - tacy jak my." 
:
Ludzie, troche wiecej czlowieczenstwa i empatii!!!
Ludzie sie tak boja zmieniajacego sie swiata, ze nie obchodzi ich, ze inni umieraja.
To jest bardzo smutne.
I za to mi wlasnie wstyd!



Komentarze

  1. Z choinki chyba zes spadla .!! Popierasz islam i to co oni ze swiatem wyprawiaja poczytaj madre gazety a wtedy udawaj wielce tolerancyjna! Kazdy muzulmanin ma nasrane w glowie wypili glupote z mlekiem matki. Kropka. I to co widzialam w wielu dokumentach co oni wyprawiaja z chrzescijanami tak teraz zadnego mi nie zal bez wyjatkow!!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Pieknie - wlasnie o takich jak ty mowie. Zalosne.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety Olu, dopóki w sieci można być anonimowym zawsze znajdą się tacy co będą jad wylewać, zresztą masz popis już u siebie "Anonimowego". Nie tylko pod informacjami dotyczącymi imigrantów z Syrii znajdziesz takie komentarze, pod każdą praktycznie notką hejterzy wyżywają się tryskając nienawiścią i podsycając innych mniej bystrych. Na ludzką głupotę lekarstwa nikt nie znajdzie. Dlatego ja nie czytam wogóle komentarzy pod artykułami, bo choć czasem mnie korci, żeby podać argumenty do dyskusji, do dochodzę do wniosku, że szkoda zdrowia i nerwów, bo okazuje się, że albo się rozmawia z totalnym idiotą, albo ktoś specjalnie będzie podjudzał, żebym mieć z tego dobrą zabawę.
    Co do uchodźców Polacy w dużej mierze nie są tolerancyjni, a część z nich, zwłaszcza z małych miejscowości nie potrafi sobie poradzić z faktem, ze ktoś może mieć inny kolor skóry, a co dopiero inną religię niż jedyna słuszna. Kwestia kultury, braku obycia, słuchania innych i stereotypów. Tylko czasem się tak zastanawiam jak to jest, w kraju gdzie jest ponad 90% katolików nie ma miłosierdzia, tolerancji i pomocy dla innych...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Elu, wyrzucilo mnie z Twojego bloga i juz nie moge odwiedzac. Czy moge jeszcze wrocic do laski? ;)

      Usuń
    2. Nie wiem czemu Cię wyrzuciło, bo nikogo nie usuwałam. Ale jeszcze raz wyślę Ci zaproszenie na tego samego maila

      Usuń
  4. Ola zgadzam sie z Toba w 100%. Tez czytam te komentarze i nie moge uwierzyc wlasnym oczom. Jak mozna tak do konca byc pozbawionym uczuc? Wyzutym z czlowieczenstwa?? To juz nawet nie chodzi o wyznanie. Muzulmanie czy nie, to sa ludzie, ktorym swiat zawalil sie na glowe i jak kazdy w podobnej sytuacji robia wszystko by dostac sie w bezpieczne miejsce. A wszystkim hejterom wystarczy przypomniec, ze w czasie II wojny swiatowej to wlasnie Syria, Iran i inne kraje muzulmanskie przyjely w swoje progi tysiace uchodzcow z Polski i jestem pewna, ze nikt im wowczas nie robil problemow ze wzgledu na to, ze nie byli wyznawcami Allaha.

    OdpowiedzUsuń
  5. http://m.niezalezna.pl/70607-granica-z-austria-wstrzasajaca-relacja-polaka-z-autokaru-napadnietego-przez-imigrantow

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiscie wszystko zmyslone! Wszyscy zaprzeczyli tej historii. Gosciu ma dar pisania, nie powiem. Ale nie wydaje mi sie zeby blogi byly dobym miejscem do nabywania wiadomosci o swiecie.

      Usuń
  6. To niestety nie jest takie czarno-białe. Rodziny (szczególnie kobiety, dzieci, starsi ludzie) i uchodźcy - tak, ale jak to rozróżnić od tych co teraz przybywają: 78% młodych mężczyzn, 12% kobiet, 10% dzieci - tak podają włoskie statystyki. To już zrobiła się polityka - ja (naprawdę bez podtekstów) jestem ciekawa co robi USA. W Europie, nie tylko Polsce często słyszy się głos, że USA "mieszało" w krajach afrykańskich a teraz ucieka od odpowiedzialności.
    A tu mocno merytoryczny tekst (na lewicowym portalu): http://janwojcik.natemat.pl/153881,u-cioci-na-imieninach-czyli-redaktorska-dyskusja-polska-o-imigrantach

    Dorota (to mój pierwszy głos - choć od jakiegoś czasu z przyjemnością podczytuję)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja nawet nie pisze, ze koniecznie trzeba wszystkich przyjmowac do Polski i sie nimi zajmowc do konca zycia. Mnie chodzi, zeby miec ludzkie podejscie i troche sie wczuc w ich sytuacje. Bo najbardziej porazil mnie ten powszechny hejt, slowa ze nimi do gazu, ze juz mamy dla nich hotele w Auschwitz itd. Niemcy i inne kraje EU tez nie skacza z radosci -- wiadomo, ze jest to problem, ale spoleczenstwo ma kulture i troche serca. Niemcy stali na granicy w ten weekend i podawali wode i koce. Albo zobaczcie na Islandie - malutka wyspa z jednym duzym miastem a 10 tysiecy ludzi napisalo, ze przyjma udzcow do wlasnych domow. Jakie zupelnie inne podejscie --- (ich hejcierzy, ktorzy na pewno tez sa, zostali powaleni wiekszoscia tych dobrych).

    Bo jednak im bogatszy kraj tym mniej spoleczniej zgody na jawny rasizm. Wydaje mi sie, ze wszyscy w Polsce powinni o tym mowic. Nie godzic sie na rasistowskie teksty czy zarty. A teraz wziac pare tysiecy uchodzcow na znak dobrej woli!

    Tez uwazam, ze USA i kraje zatoki perskiej powinni wziac po rowno i pomagac.

    A tak naprawde, tyle krajow juz jest zaangazownych w tych uchodzcow, ze wszyscy sie powinni sprezyc, zeby pomoc Syrii osiagnac pokoj i nikt nie musialby uciekac z wlasnych domow. Ale to wiadomo, kolejna wojna, ktorej nikt nie chce.

    Ehh, ciezki jest ten swiat!

    OdpowiedzUsuń
  8. ehhh szkoda gadac:( ja bylam porazona rasizmem i brakiem tolerancji w Polsce podczas mojej tegorocznej wizyty, a nie dotyczylo to nawet tak powaznej kwestii jak uchodzcy...Ale najbardziej mnie zalamalo, ze nie poprawia sie dzieci, nie uczy sie bycia tolerancyjnym i wyrasta kolejne "takie" pokolenie:((( A juz w ogole nie rozumiem jak mozna sie nazywac chrzescijaninem i tak sie zachowywac...

    OdpowiedzUsuń
  9. Masz całkowitą racje. Mam nieustające mdlosci spowodowane polaczkowatoscia w najgorszym wydaniu. Kosy na sztorc, chociaz nikt jeszcze do nas nie przyjechal. barbara

    OdpowiedzUsuń
  10. Czytam i oglądam codziennie. Czym więcej słucham i czytam tym mniej rozumiem. Nie zajmuje stanowiska, gdyż moja wiedza o sprawie syryjskiej jest mała. Wiem jedno, patrząc na martwe dziecko leżące na plaży pojmuje ten ludzki dramat.Czytałam Oriane Falacci i ta znakomita włoska dziennikarka,powiedziała w latach 70tych:jedynie co zagraża zachodowi to Islam. Boję się, boję się że burzy się ład,ład w którym zyje.Porządek mi znany. Dzisiaj chodząc po Warszawie,widziałam kobiety na rowerze w chuscie...przytulilabym to dziecko, nakarmilabym...ale nie wiem co jest dobre...może powinnam głębiej się wczytać. Wczytać genezę wojny w Syrii i zastanowić się dlaczego zachód nie pomagał. Przeciętny człowiek, czyta to co ktoś napisał, ale kim jest ten ktoś...Po której stronie stoi?tego nie wiemy. Przygotowuje się mentalnie i finansow na to aby zmienić swoje życie w 10minut. Wojna na Ukrainie, otworzyła mi oczy. Mamy 70 lat spokoju...może są tacy, którym to nie pasuje...tylko nie wiem gdzie miałabym uciec ze swoim dzieckiem i mężem...gdzie mogłabym ukryć męża aby nie poszedł na wojnę. Jedynie co mogę teraz zrobi to wpłacić pieniądze na Pan dla Syryjczykow.Zrobiłam to. Będę śledzić wydarzenie dalej.

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty