Co w trawie piszczy

U nas nic nowego.
"Zycie toczy sie toczy swoj garb uroczy."
Adas jest na wakacjach u dziadkow w Bulgarii.
Tesciowie juz starsi (ponad 70-tke), wiec nie wiem ile jeszcze pojezdzi,
ale bedzie mial dobre wspomnienia z dziecinstwa bo od 4 roku zycia spedza tam lato.
:
Zosia i Martin beda konczyc trzy latka za 3 miesiace.
Wydaja mi sie starsi, moze dlatego, ze tak duzo mowia.
Powoli widac swietelko w tunelu i pewne aspekty sa latwiejsze.
Od paru miesiecy (gdzies 2) sa w koncu odpieluchowani.
Smoczkow nie ma juz oczywiscie gdzies od roku.
Teraz tylko jak zaczna spac w normalnym lozeczku to bedzie koniec z 'baby-time'.
Od wrzesnia zaczna przedszkole na pol etatu, tylko od 9 do 12-stej.
Potem nasza au-pair bedzie je zabierac na lunch i drzemke do domu.
To przedszkole to tak naprawde tak dla rozwoju social skills, bo opieke dla nich mamy tak czy inaczej w domu.
:
Tydzien temu bylismy na Florydzie przez 10 dni.
W sierpniu jedziemy do naszego wynajetego domu nad oceanem.
W miedzy czasie jeszcze jakies weekendy na plazy.
A w pazdzierniku na Dominikane.
Potem to juz chyba nastepnym razem jak gdzies pojedziemy to na wakacje 2015 do Polski.
:
Z kwestii zawodowych - moja byla szefowa przeniosla sie do innej kancelarii, rowniez duzej, ale moze gdzies #20 na swiecie a nie #1 jak poprzednia.
I stara sie mnie namowic, zebym wrocila.
Ciezko mi sobie wyobrazic powrot do korporacji, ze wzgledu na to jaka mam teraz wolnosc w normowaniu sobie czasu pracy.
Jak mnie nikt nie stresuje, nie pogania (chyba ze klienci), nikt nie wbija nozow w plecy.
Jedyne co mnie kusi, i byc moze kiedys mnie skusi, to wyplata.
Prawnicy w Stanach pracujacy w najwiekszych kancelariach sa oplacani jak krolowie.
Mowie o wyplacie rzedu $20,000 USD ~miesiecznie~ plus bonusy, nagrody, premie rzedu $50,000 rocznie itp itd.
Money talks, ha!
Co byscie wybrali?

Komentarze

  1. Jestes najwieksza chwalipieta w blogowym swiecie!! Wspolczuje Ci ! Poprostu.

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie marnuj swojej energii na moje posty - po prostu nie czytaj!

    OdpowiedzUsuń
  3. Jedni piszą na blogach o życiu, inni o podróżach a jeszcze inni o zarobkach.....ale po co? zeby inni zazdroscili? pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow, ale zakulo w oczy! Czlowiek raz w ciagu 6 lat bloga napisze ogolnie o tym ile zarabiaja prawnicy (nie ja) w Stanach i wielka afera. Naprawde zazdrosc jest jedynym odczuciem ktore wam przychodzi do glowy? Szkoda!
    Zeby odpowiedziec po co? Tak jak napisalam po to zeby sie podzielic watpliwosciami jakie mam przed przyjeciem dobrzej platnej oferty pracy, poniewaz laczy sie to z poswieceniem, brakiem czasu, brakiem wakacji itd. itd. Po to!

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie przejmuj sie Ola:) Tak to jest jak sie otwiera komentarze:) Moja rada - jesli o nia prosisz...jest taka. Na pewno groszy teraz nie zarabiasz...a z tego co piszesz odkad odeszlas od korporacji wynika jasno, ze jestes bardzo szczesliwa i zadowolona, dzieci male, potrzebuja jeszcze bliskosci mamy, ty masz czas na inne przyjemnosci, ta chwila kiedy mozesz sie jeszcze cieszyc swoimi maluchami jest teraz i juz sie nie powtorzy, masz reszte zycia na prace w korporacji (kiedy dzieciarnia pojdzie do prawdziwych szkol) - jesli rzeczywiscie cie to kusi. Bo nie powiesz mi ze bedac babcia bedziesz z rozrzewnieniem i sentymentem wspominala swoja prace w korporacji...???? Ja tez ci zazdroszcze, chcialabym miec takie problemy:) Ale zapracowalas na swoj status, ja bardzo cie podziwiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Irytuje mnie ze takie hejciarstwo czyta regularnie nasze blogi, o zyciu, o dzieciach - wracaja codziennie a potem tylko im jad z geby leci. Eh...komentarze pozostana zamkniete...

      Co do pracy to wlasnie caly czas tak mysle, ze jeszcze za wczesnie (dzieci za male, przerwa byla za krotka), tylko kwestia w tym ze takie oferty pracy piechota nie chodza i moze sie to juz nie powtorzyc. Ale na razie jestem na 80% na nie....

      Usuń
  6. Ola, o ile w niektorych krajach sukces innych jest powodem do radosci i dumy, to w Polsce - czy raczej moze, zeby nie uogolniac - wsrod prostakow-Polakow, jest czyms z czego trzeba kpic, wysmiewac i pogardzac.

    Wiele razy mowialam, ze jestes jedna z najlepiej wyksztalconych Polek, ktora pokonczyla najlepsze szkoly i zrobila imponujaca kariere w Stanach - ja jestem dumna i zawsze o Tobie opowiadam. Wszyscy czytajacy powinni robic to samo!

    Do troli, Ola tyle osiagnela i zdobyla, ze to co w ogole pisze na tym blogu to mala kropla i na pewno nie chwalenie.

    Sciskam i caluje jak zawsze, RK

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Easy, easy Lady! :)

      Nie przejmujmy tak sie paroma glosami - oni maja wlasne problemy do ogarniecia.

      Usuń
  7. Aha, z praca zrobisz jak zechcesz i jak Ci serce podpowie, ale gratuluje swietnej oferty!

    Jeszcze raz RK

    OdpowiedzUsuń
  8. Zupełnie nie rozumiem toku myślenia autorów niektórych komentarzu. Notkę o zarobkach uznałam za ciekawostke, wydaje mi się to i interesujące jak wygląda pozycja i zarobki profesji w innych krajach.
    Nie doszukujmy na siłę drugiego dnia.

    Pozdrawiam :-)

    OdpowiedzUsuń
  9. Ja rowniez gratuluje oferty. Pracowalam trzy lata w korporacji, choc oni cienko placili..., i wiem, ze jest to straszna harowka. Kazdy musi sam zadecydowac, co dla niego najlepsze. Mi moje doswiadczenie wystarczylo na calo zycie, bo bylam na skraju burn out i nie chcialbym tego przezyc jeszcze raz. Podnioslam jednak w tym czasie swoje kwalifikacje i to jest dla mnie najwazniejsze. Jako freelancer tez mozna niezle zyc. Pisalas kiedys o bardzo duzym zleceniu. Ja tez zastanawiam sie, zeby isc w tym kierunku. Poczatki zwykle sa trudne, ale pozniej jest sie szefem samej siebie i to chyba jest dla nie bardziej atrakcyjne niz praca w korporacji. Ciekawa jestem jaka decyzje podejmiesz. Pozdrawiam z Deutschlandii :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje za podzielenie sie wlasnym doswiadczeniem!

      Wlasnie tak poczatki wlasnego biznesu sa zawsze pod gorke, pracuje sie tyle samo lub wiecej niz w korpo (chociaz tak jak pisalam, pracuje sie bo sie chce a nie musi) -- wiec czasami latwiej postawic znowu na ten easy paycheck.

      Pozdrawiam.

      Usuń
  10. Powodzenia!
    Udanych wakacji ;-)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty