Jak tu sie urzadzic?

Nosimy sie z zamiarem remontu kuchni i lazienek. Jestemy na etapie planowania (i zbierania :) i pewnie nie wyrobimy sie szybko. Tak czy inaczej, bardzo lubie ogladac sobie rozne zdjecia w poszukiwaniu kuchni (i lazienek) moich marzen. Wszystkich, ktorzy maja podobne plany i szukaja inspiracji polecam strone www.houzz.com. Maja doslownie ponad milion zdjec, mozna wybierac jaki styl nam odpowiada i nawet znalezc, gdzie mozna kupic pewne meble czy produkty.

Tak wiec jestesmy na etapie poszukiwania idealnej kuchni (i lazienki) i tu zaczyna sie problem. Jestem rozdarta miedzy dwoma stylami. Jeden nazywam europejskim, chociaz nie jest to fachowa nazwa. Nazywam go tak bo duzo widzialam takich kuchni w domach w Polsce i Europie. Styl ten jest bardziej nowoczesny i zarazem prosty, bez zbednych dodatkow. Drugi styl, ktory  mi sie podoba nazywam tradycyjnym. Styl ten przewaza w amerykanskich domach. Wiecej jest dodatkow, polaczenie nowoczesnych elementow z tradycja. Na dzien dzisiejszy sklaniam sie wlasnie ku tradycji - wydaje mi sie, ze dom tak urzadzony bedzie bardziej przytulny. Chociaz oba style mi sie podobaja.

Oto przyklady: 

Nowoczesna kuchnia europejska. Proste linie, bez zbednych dodatkow.



Jeszcze inna wersja. Duzo szafek, wszystko zabudowane. Wiadomo, kuchnie (i domy) w Europie sa troche miejsze, wiec trzeba wykorzystac kazdy kawalek przestrzeni.



A tutaj tradycja. Polaczenie metali z drewnem daje cieply efekt. Na dzisiaj to wlasnie moja kuchnia marzen.




Marzy mi taka wneka kuchenna. Juz nawet wyslalam ekipie to zdjecie, zeby nam zbudowali. Znowu styl nowoczesny, ale polaczenie tych poduszek, drewna daje wiecej ciepla.


Uwielbiam styl Modern Rustic, czyli polaczenie metali z jasnym drewnem.




Nowoczena lazienka w stylu europejskim - wszedzie kafelki, ale bardzo ladna. Szafki i zabudowania z gispu obudowane kafelkami. U nas w domu w PL mamy podobna.




A na przyklad lazieki w nowych domach w Stanach budowane sa na taki styl. Znowu nazwe go polaczenie tradycji z nowoczesnoscia Umywali zadko sa zabudowane, sa z drewna, ktore wybiera sie w zaleznosci jaki kolor sie lubi. Kafle tylko na podlodze czy pod prysznicem. Wiecej dodatkow, te lustra, lampy.






Komentarze

  1. Bardzo ładne te kuchnie, oba style mi się podobają. Często teraz w Pl robi się właśnie takie białe kuchnie. Pozdrawiam, to planowanie też jest bardzo przyjemne:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Mi bardziej podoba się nowoczesny styl. I uwielbiam jasne wnętrza.

    OdpowiedzUsuń
  3. Witaj. Nigdy nie komentowałam, choć zaglądam tu czasem, mamy dzieci w podobnym wieku. Często wrzucasz zdjęcia i wydaje mi się, że trochę Cię poznałam dzięki nim, ale też dzieki temu co przeczytałam. I wydaje mi się,że ta trzecia- tradycyjna kuchnia najbardziej do Ciebie pasuje, nie wiem czemu, widzę zdjęcia stylizacji, które robisz właśnie w tej kuchni. Pozdrawiam- Kasia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziekuje - milo, ze nas odwiedzasz. To trzecie zdjecie jest wlasnie na pierwszym miejscu mojej listy. Dobre oko masz :)

      Usuń
  4. WItam, jeżeli zdecydowałabym sie na kuchnie to było by to na pewno zdjecie nr3, a co to łazienek to te "europejskie" zdecydowanie wygrywaja :) Przepraszam, że zapytam, ale czy zamierzacie wrocic do Polski, ze macie własnie dom w POlsce? Marta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W domu u rodzicow - sorry, caly czas go nazywam "naszym" :)

      Usuń
  5. Mnie najbardziej podoba się łazienka nr 2! Choć ładniejszy jest prysznic taki jak na zdjęciu nr 1. Przynajmniej nie trzeba podnosić nóg :)Chyba teraz odchodzi się już od kafelek nawet w PL.
    W FL jest teraz moda na biel w kuchni.
    Np. u mojego chłopaka w mieszkaniu jest brak "kobiecej ręki" i próbowaliśmy trochę je zmienić. Niestety trochę to trwa bo bardzo ciężko o jakieś oryginalne sklepy w Szwajcarii.

    OdpowiedzUsuń
  6. Amerykanie mają specyficzny gust jeśli chodzi o urządzanie domu, ja mieszkając tam przez rok, miałam wrażenie że wszystkie domy na jedno kopyto..kuchnie wszędzie te same, drzwi, okna..trochę kiczowaty :) ale mi się podobał :)
    Justyna

    OdpowiedzUsuń
  7. O ile nie jestem pewna w jakim stylu, to wiem, ze kuchnia na pewno bedzie biala - dlatego wiekszosc zdjeciowych pomyslow, wlasnie na bialo. Tylko jak tu utrzymac ja w czystosci przy trojce dzieciaczkow???

    OdpowiedzUsuń
  8. te łazienki sa suuper :) bardzo przyjemne a kuchnia podoba mi się pierwsza :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Widzę, że trendy w kuchni panują takie same jak w Polsce tzn. u nas od roku dominują dwa style: styl nowoczesny (wysoki połysk, zabudowane sprzety, okleiny z drewna egzotycznego np. palisander) oraz moda na styl angielski (każda firma ma teraz w swojej ofercie białą kuchnię) kuchnia z 3 zdj jest ładna jednak to, co sprawia że jest wyjątkowa to okna i ozdobne drzwi na górze zdjęcia/ spróbuj zasłonić górną część zdjęcia ręką i wyobrazić sobie te meble u Ciebie/ Pamietaj tez o funkcjonalnym rozplanowaniu szafek i sprzętu- dla mnie przy projektowaniu kuchni było to tak samo ważne jak jej wygląd -w końcu to ja korzystam z niej codziennie, zaoszczędzam czas i dreptania w kółko (slowem jestem dumna ze zaprojektowałam ją tak, że jest b.wygodna w użytkowaniu). Jeżeli chodzi o kolor to nie przejmuj się białym kolorem- ja mam białą kuchnię i naprawdę w ogóle nie widać na niej brudu, wbrew pozorom najbardziej widać brud na ciemnych, lśniących powierzchniach ( oj te czarne blaty z kamienia...)

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty