Co czytac?

Odchodze ostatnio od czytania ksiazek fabularnych. Szkoda mi czasu, bo ciekawsze sa dla mnie dokumentalne. Czegos sie ucze. Cos poznaje. Uwielbiam biografie. Czytam nawet o ludziach, ktorych specjalnie nie znam czy lubie, jezeli tylko ksiazki zostana mi polecone jako dobrze napisane.

Na przyklad nigdy nie przypuszczalam, ze bede czytac biografie tenisisty Andre Agassi, "Open". Jednak ta ksiazka byla ~rewelacyjnie~ napisana. Bardzo polecam nawet osoba, ktore z tenisem nie maja nic wspolnego.  "Far more than a superb memoir about the highest levels of professional tennis, Open is the engrossing story of a remarkable life."

Wlasnie skonczylam tez biografie Barbary Walters,"Audition", z amerykanskiej telewizji. Znalam tylko jej nazwisko, ale nigdy nie widzialam jej w telewizji. Ksiazka byla bardzo ciekawa o jej zyciu i tym jak to bylo pracowac jako kobieta w telewizji w latach 70-tych. Jezeli kiedys wydawalo mi sie, ze potraktowano mnie w pracy niesprawiedliwie, to po przeczytaniu tej ksiazki zmienilam zdanie. Ta kobieta przebila przez wiele "szklanych sufitow".


Czytam obecnie ksiazke Glennon Melton, autorki bloga na moim pasku ulubionych, Momastery, ktora wydala ksiazke wlasnie na podstawie bloga Carry On, Warrior: Thoughts on Life Unarmed. Mama trojki dzieci. A przed dziecmi alkoholiczka z wieloma problemami. Pisze o zyciu tak intensywnie, ze czesto czytam ze lzami w oczach. Nie dlatego, ze jest smutna. Tylko intesywna, potrafi tak ujac zycie w slowach, ze dech mi zapiera. Dla tych, ktorzy czytali lub beda - jej esej o Siostrze przeczytalam trzy razy pod rzad.

I jeszcze ksiazka Ray Walker'a, The Road to Burgundy: The Unlikely Story of an American Making Wine and a New Life in France ktory porzuca prace w Kaliforni i przeprowadza sie z zona i malym dzieckiem do Francji, zeby zalozyc winnice i robic wino. Dosyc zabawna ksiazka, z przygodami, przeciwnosciami, ktora jednak dobrze sie konczy. I no na kazdej stronie gratulujemy autorowi takiej pasji, wytrwalosci i zapalu w realizowaniu marzenia swojego zycia.  


Z ksiazek fabularnych, przeczytalam ostatnio nowa pozycje Khaled Hosseini'a, autora mojej ulubionej ksiazki, "Chlopiec z Latawcem". Jego nowa ksiazka, to And the Mountains Echoed: A Novel Nie wiem, czemu, ale te klimaty z Afganistanu (w tej ksiazce przeplatane tez troche z Zachodem) jak zwykle zrobily na mnie wielkie wrazenie. Piekna, piekna ksiazka, goraco polecam.

A Wy co polecacie?

Komentarze

  1. Witam Cię! nie wiem czy interesuje Cię polska lit. jeśli tak to polecam "Pamiętniki Gombrowicza",'' Komeda Zośka i inni",''Długie życie gorszycielki'',''Wyzwania gorszycielki",''Cezar''Gombrowicz Serdecznie pozdrawiam Maria z Konina

    OdpowiedzUsuń
  2. Jest tylko kilka pozycji, ktore ja czytam nie sposób wymienić wszystkie.Serdecznie pozdrawiam Dzieci całuję po babcinemu Maria z Konina

    OdpowiedzUsuń
  3. Ciekawa jest biografia Oprah Winfery autorstwa Kitty Kelly. :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Oj, ja uwielbiam fikcję, ale lubię tez inne. Polecam Towarzyszke Panienke Moniki Jaruzelskiej, Tak sobie myśle Stuhra...

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja polecam:

    http://www.amazon.com/Comes-Peace-My-Journey-Forgiveness/dp/0743287614/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1378553224&sr=8-1&keywords=daja+meston

    Sylwia

    OdpowiedzUsuń
  6. Aleksandro ja polecam Ci "Even Silence has an End " - my six years of Captivity in the Columbian Jungle - Ingrid Betancourt , mialam to szczescie ja poznac i pracowac dla niej przez ten trudny okres a takze byc przy pisaniu ksiazki .Bardzo Bardzo polecam mysle ze trafie w 100 % w twoj gust i bedziesz zachwycona .Jesli przeczytasz daj znac bo bede ciekawa jak ci sie czytalo . Pozdrawiam Ania .

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziekuje za propozycje - poszukam i poczytam...

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty