Best Book of 2015!

Tak jak rok temu  napisze teraz o najlepszych ksiazkach w 2015.
Dalej mam te same preference zeby czytac ksiazki nie-fabularne  (biografie, prawdziwe  historie, poradniki,  psychologia) i takie właśnie spodobaly mi sie najbardziej w roku 2015.

1. 
by Laura Hillenbrand 

Kupilam ta ksiazke jak zobaczylam ze ma 20 tysiecy reviews na 5 gwiadek na Amazon.
Nie wiedzialam o czym jest ksiazka ani czego sie spodziewac.
Ale stwierdzilam, ze skoro tak duzo ludzi napisalo ze to jedna z najlepszych ksiazek ich zycia to moze nie byc zla.
Wow, dopisuje sie rekami i nogami do tych reviews.
Jedna z najlepszych ksiazek jakie kiedykolwiek czytalam i na pierwszym miejscu w roku 2015.
To dla takich ksiazek przestalam czytac fikcje -- kazdy moze sobie jakies tam historie wymyslic i opisac -- tutaj to jest prawdziwa historia i piekna opowiesc od ktorej ciezko sie oderwac.
Po mnie czytal maz i obydwoje bylismy pod wrazeniem.
Oto jak ocenili ta ksiazke krytycy:

"Staggering . . . mesmerizing . . . Hillenbrand’s writing is so ferociously cinematic, the events she describes so incredible, you don’t dare take your eyes off the page"

“[A] one-in-a-billion story . . . designed to wrench from self-respecting critics all the blurby adjectives we normally try to avoid: It is amazing, unforgettable, gripping, harrowing, chilling, and inspiring.”

:

Aha, jest tez film, Angelina Jolie byla rezyserem (bo tez byla pod wrazeniem ksiazki) -- proponuje nie ogladac filmu przed ksiazka. 
Jak zawsze nie dorasta do piet.


2. 

Into Thin Air: A Personal Account of the Mt. Everest Disaster

by Jon Krakauer and Randy Rackliff


Dopiero co skonczylam ta ksiazke pare tygodni temu i dalej mnie trzyma i czesto o niej mysle.
Jest to obszerny opis wyprawy na Mt. Everest w roku 1996.
Prawdziwa historia napisana przez jednego z czlonkow wyprawy.
Czyta sie jak najlepszy triller bo niestey wyprawa zakonczyla sie strasznie dla wiekszosci tej grupy.
Ksiazka ma chyba z 400 stron bo jest to tez opis tego srodowiska wspinaczy, co nimi kieruje, po co to robia.
Jako nowosc kupilam ta ksiazke w druku i w wersji audio -- czyli sluchalam czesci tej historii na sluchawkach - swietnie przeczytana. 
Byl srodek zimy, ja w cieplutkim domu i pod kocami a i tak mi sie zimno robilo jak czytalam co ci ludzie przezywaja na wysokosci 8 tysiecy metrow.
Ja nie jestem wspinaczem, w Himalaje mnie nie ciagnie, ale tak czy inaczej ksiazka wciagnela mnie BARDZO. Az zaluje ze sie juz skonczyla.
Swietna, polecam!
:
Obejrzalam tez film "Everest" zrobiony na podstawie tej ksiazki i jak to z filmami bywa oddaje moze 5% tego co jest w ksiazce.


3. 

Ksiazka polecona przez Asie i to jedyna ksiazka fabularna na tej liscie.
Opowiada historie kobiety z Alzheimer'em z jej punktu widzenia.
Bardzo ciekawie napisana chociaz smutna to historia w miare jak pogarsza sie choroba.
Wiem ze jest tez film na podstawie tego filmu ale nawet nie bede ogladac. 
Nie wiem jak mozna bylo oddac wewnetrzne odczucia bohaterki ktore sa tak dobrze opisana w ksiaze w filmie.
Nawet nie probuje.


5.

Mindset: The New Psychology of Success 

by Carol Dweck 


Jest to ksiazka, ktora teraz obecnie czytam ale juz zalaczam na moja liste.
Dowiedzialam sie o niej z blogu Billa Gate'sa, ktory duzo czyta i poleca najlepsze pozycje.
Jest to wazna i ciekawa ksiazka.
Nie wiedzialam a juz sie dowiedzialam, ze nasza inteligencja i IQ nie sa jedne i stale.
Nad wszystkim łącznie z inteligencja mozna popracowac i zmienic.
Ze nawet jak sie nie ma talentu do sportu, czy sztuki, czy muzyki czy nauki -- to nadal mozna byc w tym swietnym jezeli nam na tym zalezy i wlozymy w to troche wysiłku,
Jak to mowi autor nie mozna miec "zamknietego umyslu".
Przyszlo mi zaraz na mysl ile razy ja mowilam zaczynajac w wieku 14 lat "nie mam glowy do matematyki", "nie jestem w tym dobra" -- i tak naprawde sama sie zamknelam i dalam sobie naklejke "Matma nie jest dla mnie".
Kazdy moze byc dobry w czym chce -- tylko trzeba nad tym popracowac.
Tak nie bylam orlem ale jakbym wlozyla w to troche wysilku to moglabym byc calkiem dobra (na tyle zeby zdobyc piatki, nie mowie tutaj zeby zostać  Einsteinem :)
Wazne jest dla mnie zeby moje dzieci nie mialy juz takich naklejek dla siebe.



:

A co wy polecacie do czytania? 



Komentarze

  1. Ja polecam Martian, Andy Wier, klasyka science-fiction. Tak samo jak piszesz film oddaje niewielka część ksiazki.
    Buziaki, RK

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja czytalam Marsjana ale niestety nie zalapal sie na liste. Za duzo opisow technicznych, obliczen itd. Tak naprawde to wlasnie film bardziej mi sie podobal -- co nie zdarza sie czesto.
    Pa, Ola

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytalam Unbroken - przerazajaca, niesamowita historia, film niestety nie oddal w pelni tej historii. Into thin air jak dla mnie zbyt sucho napisana, czuc bylo, ze napisal ja dziennikarz jak sprawozdanie z wydarzen, natomist film poszlam obejrzec w 3D i zrobil na mnie niesamowite wrazenie. Natomiast Still Alice bardzo przezylam bo moja babcia cierpi na pogarszajaca sie demencje:( Film do bani bo nawet dobra aktorka nie zagra tego czego nie ma w sceniariuszu:(

    OdpowiedzUsuń
  4. Mała zagłada (Anna Janko), ksiązka odkad ja przeczytalam krazy nieustannie po moich mamach, siostrach i przyjaciolkach. Serce peka. Czasem trzeba przerwac, bo nic nie widac, lzy sie same leja, ze mozna bylo przezyc i zyc dalej. Wiecej nie zdradze... Ula

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hey Ula, poczytalam o czym ta ksiazka -- uff, ciezki temat -- nie wiem czy sie zdobede. Nie moge czytac ksiazek gdzie sie dzieciom dzieje krzywda. Strasznie mnie to meczy. Dlatego nie zabieram sie tez za opiewana tutaj ksiazek (i film) Room -- http://www.amazon.com/Room-Novel-Emma-Donoghue/dp/0316098329/ref=sr_1_1?ie=UTF8&qid=1455214324&sr=8-1&keywords=rooom

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty