Swiateczne Tradycje, Cz. II - Noworoczne Wrozby

Swiatecznych tradycji, czy wlasciwie poswiatecznych albo noworocznych, ciag dalszy.

Zacznijmy moze od tego, ze najlepsza potrawa w kuchni bulgarskiej to w mojej opinii banitsa. Ciasto francuskie (chyba tak sie nazywa) wypelnione serem feta i pieczone w piekarniku, nie jest deserem, a moze raczej dodatkiem w stylu chleba.

W Nowy Rok jest taka tradycja, zeby piec banitse, a do srodka wlozyc zyczenia noworoczne, czy wrozby na przyszly rok. Przed polnoca kazdy dostaje kawalek i najpierw szuka wrozby a potem konsumuje, mniam :) W tym roku w banits'y mielismy okolo 20 wrozb napisanych przez kolezanke i dowolnie rozzuconych w srodku ciasta po jednym dla kazdego z gosci.

Tak wiec, moim tegorocznym marzeniem na Nowy Rok 2009 jest spelnienie naszych trzech niesamowicie trafionych trzech zyczen z banitsy :)

Ja: Sukcesy w szkole.
Adas: Zdrowie.
Dimo: Baby Boy :))

Inni trafili miedzy innymi na: nowy dom, nowa kariere, wygrana na loterii, bliznaki ... itd. :)

Happy New Year!

Komentarze

  1. Myślę że całkiem trafne te wróżby wam się trafiły, szkoda tylko, że nie bliźniaki :))

    Buziaki!!

    OdpowiedzUsuń
  2. Haha, ja tez zaluje ;)Ale jeszcze nie wszystko stracone...

    OdpowiedzUsuń
  3. To ja tylko dodam, że super życzenia [przepowiednie?] wylosowaliście :) Niech ten Nowy Rok będzie dla Was łaskawy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Taita, dziekuje, dla Ciebie tez niech bedzie!

    I wlasnie tego slowa mi brakowalo: 'przepowiednie' to chyba najblizsze do angielskiego 'lucks' - Dziekuje :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja tez trzymam kciuki za wszystkim trzema zyczeniami, a nawet dodatkowy kciuk za blizniaki (koniecznie dziewczynki :) Caluje, RK

    OdpowiedzUsuń
  6. wrozby cudowne... najlepiej trafil chyba Adas :-) bo to najwazniejsze ...

    OdpowiedzUsuń
  7. spełnienia wszystkich wróżb ;) Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Olu, podaję Ci link do strony z przepisami na masę solną. Ja wybrałam ten z klejem do tapet

    http://www.abcgospodyni.pl/masa_solna.html

    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
  9. Aniu, ja tez najbardziej sie ciesze z Adasia przepowiedni.

    Paulina, dziekuje, rowniez wszystkiego co najlepsze w Nowym Roku!

    Asiu, dziekuje za strone. Na pewno wkrotce cos z niej wkrotce wykorzystamy.

    OdpowiedzUsuń
  10. Aha, jeszcze co do tych blizniakow czy blizniaczek - dziekuje bardzo za zacisniete kciuki i wszysto - ale nie tak szybko doczekacie sie jakis wiadomosci na ten temat. Raczej na pewno nie w tym roku.....

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty